FAKTAI PRIEŠ RENKANTIS REKLAMOS AGENTŪRĄ

Šiuolaikinės reklamos tėvo David Ogilvy patarimai ir mintys prieš renkantis ir dirbant su reklamos agentūra.
KAIP BŪTI GERAM KLIENTUI
  1. Iš karto pasirinkite tinkamą agentūrą. Visų svarbiausia, kad jie jums patiktų. Renkantis reklamos agentūrą protingiausia pasisamdyti rinkodaros vadovą, kuris žino, kas vyksta reklamos pasaulyje. Santykiai tarp kliento ir agentūros turi būti artimi, jeigu jų nebus, bendravimas bus apkartęs. Beje, negalvokite, kad didelė agentūra būtinai jums teiks geresnes paslaugas nei maža. Su jūsų projektu ir didelėje, ir mažoje įmonėje dirbs tiek pat asmenų.
  2. Išvaduokite agentūrą nuo baimės. Dauguma agentūrų dirba bijodamos, bent jau didžąją laiko dalį. Iš dalies todėl, kad daugelis klientų be užuolankų bando parodyti, kad jie nuolat dairosi kitų agentūrų. Išsigandę žmonės yra neįgalūs sukurti gerą reklamą.
  3. Pateikite agentūrai kuo išsamesnę informaciją. Kuo daugiau agentūra žinos apie jūsų įmonę ir gaminius, tuo geriau galės atlikti savo darbą. Kai kurie reklamos vadovai yra per tingūs ar per mažai išmano, kad teiktų agentūrai būtiną informaciją. Tokiais atvejais faktus agentūra išsiaiškina pati. Dėl to neišvengiamai vėluoja pirmosios kampanijos pristatymas, sutrikdoma drausmė.
  4. Bendradarbiaudami su agentūra neapsiribokite tik kūrybine sritimi. Nuolatinis padėties kontroliavimas morališkai žlugdo kūrybingas asmenybes. Jei ketinate tai daryti, Dieve, pagelbėk jums. Paaiškinkite savo rinkodaros vadovui, kad ne jis atsakingas už kampanijos kūrimą, o agentūra – neleiskite jam sumenkinti agentūros atsakomybės.
  5. Rūpinkitės žąsimi, kuri deda auksinius kiaušinius. Reklaminės kampanijos paruošimas nėra darbas pradedantiesiems. Reikia guvios vaizduotės, išmanymo, gebėjimo numatyti ateitį, talento rašant reklamos tekstus. Jei į kūrybinį gaminių pristatymą būtų investuojama bent pusė to, kas skiriama techniniam darbui, jums netektų matyti tiek daug neįvykdytų reklamos kampanijų.
  6. Neleiskite, kad agentūros sukurtą reklamą vertintų visi jūsų kolegos. Tai turi liūdnų pasekmių. Surišamos gabių žmonių rankos, jie priversti dalyvauti nesibaigiančiuose nereikalinguose susitikimuose. Komplikuojamas pirminis pradinių projektų paprastumas. Ir, visų blogiausia – tai užnuodija atmosferą vadinamąja kūrybos politika.
  7. Pasirūpinkite, kad jūsų agentūra gautų pelno. Jei jūsų užsakymas agentūrai bus nepelningas, agentūros vadovybė anksčiau ar vėliau ieškos pelningesnio užsakymo.
  8. Nesiderėkite su agentūra. Jei savo niekingiems advokatams leisite derėtis su agentūra dėl sąskaitų apmokėjimo, padarysite didelę klaidą. Pavyzdžiui, jei būsite gobšus ir neskirsite pakankamai pinigų, nesitikėkite, kad agentūra mokės už visas jūsų kampanijos nesėkmes.
  9. Būkite atviri ir skatinkite atvirumą. Jei manote, kad jūsų agentūra dirba blogai ar kad konkreti jos reklama yra prasta, neišsisukinėkite. Garsiai ir aiškiai išsakykite, kas jums nepatinka. Jei klientas bijo įžeisti agentūrą kritikuodamas, gali kilti katastrofiškų padarinių.
  10. Nustatykite aukštus reikalavimus. Užkirskite kelią darbų „prastūminėjimams“. Duokite aiškiai suprasti, kad jūs iš agentūros tikitės pergalės, o kai ji pasiekiama, negailėkite pagyrų.
  11. Išbandykite viską. Tikrinkite informacijos perdavimo priemonių veiksmingumą, įvairias antraštes ir iliustracijas. Išbandykite spaudos reklamų dydį. Įsitikinkite, koks reklamos rodymo dažnis geriausias. Niekuomet nenustokite bandyti, ir jūsų reklama visada tobulės.
  12. Skubėkite.
  13. Nešvaistykite laiko reklamuodami jau nepopuliarius gaminius. Savo laiką, protą ir reklamai skirtus pinigus sutelkite į sėkmę.
  14. Toleruokite genijus. Reklamos agentūrose dirba labai nedaug gabių žmonių. Beveik su visais jų sunku sutarti. Nesunaikinkite jų. Jie aukso vertės. Neišleiskite per mažai. Devyni iš dešimties reklamos biudžetų yra per maži. Dar kartą pamąstykite. Pinigus skirkite pelningiausiai rinkai ir apsiribokite gaminių reklama vienai pajamų grupei. Arba visiškai atsisakykite reklamos. Nors man sunku tai pripažinti, yra ir kitų kelių į sėkmę.

    David Ogilvy „Reklamos žmogaus išpažintis“

KAI ORKESTRE CHAOSAS, NEKALTAS LIEKA NEBENT BOSAS!